Waar ben ik aan begonnen?

Woensdagavond hadden Hot en ik een mini vergadering bij ons thuis met een aantal medebewoners van onze flat. Een tijdje geleden had ik, simpele ziel, aangeboden om voorzitter te worden van onze vereniging van eigenaren. Ik wist toen niet in wat voor wespennest ik was gestapt. Ik wist niet wat voor puinhoop deze VvE was. Er was een voorzitter (al 14 jaar), geen bestuur. Hij is niet de enige waar de fout ligt. Ook de mede bewoners hebben boter op hun hoofd, want allemaal lieten ze het gebeuren. Ik heb 2 1/2 jaar lang geluisterd en elke keer bij de vraag of er iemand was die deze taak op zich wilde nemen, zaten ze allemaal te fluiten in het donker. Er is een VvE beheerder die eerst secretaresse van de vorige beheerder was en dit van hem heeft overgenomen. De rekeningen en offertes kloppen voor geen meter. Er worden halve waarheden verteld, de medebewoners worden afgeblaft als haar wijsheid in twijfel word getrokken. Zo was de standpijp vorig jaar gerepareerd en de gaten werden bedekt met triplexplaten. Door deze slechte VvE beheerder zagen we ons genoodzaakt een aantal offertes aan te vragen van andere beheerders en een van hen was zo vriendelijk om ons erop te wijzen dat de verzekering dit eigenlijk erg prettig vindt want bij een brand wordt alles nog eens versneld omdat die platen niet brandwerend zijn en zij daardoor niets hoeven te betalen. Er worden voor allerlei werkzaamheden niet minstens 3 offertes gevraagd, gewoon een bij een bevriende zaak. Dus, vanavond komen we weer samen want er moeten beslissingen worden genomen. Er moet een bestuur komen die de zakelijke beslommeringen samen onderzoeken, er moet een andere VvE beheerder komen die transparant werkt. Maar vanavond komen we weer samen, tenminste diegene die er gisteren waren, zetten alles op papier en sturen deze naar de  medebewoners. Kortom, er moet van alles veranderen, anders doe ik het niet!!

Leave a Reply

