Goeie dagen

Zowel gisteren als eergisteren waren twee fijne dagen. De donderdag begon zwaar maar werd uiteindelijk toch een goeie dag en vrijdag de 13de heeft zijn naam tegen maar viel ook erg mee. Alles wat we wilden, inclusief de markt en het zwemmen bij Frankeland gedaan en daarmee mijn spieren weer in beweging kunnen houden. Ik kwam na het markten daarna wel helemaal op apegapen thuis maar heb vervolgens heerlijk bijgeslapen en daarna hebben Rose en ik een heerlijke kaasfondue genuttigd met verse ananas en kastanjechampignons met een super lekker Italiaans wit wijntje TOP. Nu kan ik vandaag weer lekker aan de slag. Ik werk deels alleen en deels met een voor mij nieuwe leerling, maar heb van de collega’s alleen maar goede verhalen over haar gehoord dus dat zal allemaal best gaan.

Vanmorgen heb ik tijdens mijn ronde met Jesse eerst Rose naar de Wereldwinkel gebracht en ben daarna doorgegaan naar de opticiën. Ik heb mijn ogen laten nakijken en ook de oogdruk. Beide waren goed. Het zicht veraf is hartstikke goed en daar heb ik zeker nog geen bril voor nodig. Ook mijn leeftijd meerekenend gaat het daar erg goed mee. Wel is het zicht dichtbij wat verminderd. Ik heb nu gekozen voor een combi bril, geen varifocus maar met een ingebouwd leesgedeelte, en een ingebouwd computergedeelte. Ben heel benieuwd. Alleen bleken al mijn monturen niet geschikt voor deze variant, dus heb ik ook een nieuw montuur gekozen. Voor het eerst een rond montuur. Ik vond het me wel leuk staan, ben nieuwsgierig hoe Rose het zal vinden. Over twee weken is ie klaar. Ik kwam gelukkig drieeneenhalf jaar na mijn laatste bril weer in aanmerking voor de driejaarlijkse bijdrage van mijn ziektekostenverzekeraar.

Ik ga eens kijken of ik op http://hottransport.blogspot.com een mooi hoofdstuk kan maken over een prachtig merk. Namelijk het merk Albion. Het bestaat al lang niet meer, maar ze hebben in het verleden prachtige bussen gemaakt zoals je daar zult kunnen zien.

Voor nu hou ik het voor gezien. Nieuws heb ik niet meer, dus houdou op zijn Brabants of Hoje op zijn Noord Limburgs. De groeten.

 

Leave a comment