Een flitsstart vanmorgen

Flits START

Vanmorgen stond de wekker op 06.00uur. Normaliter draaien we nog 1, 2, of drie keer nadat hij voor de eerste keer gegaan is, maar aangezien Rose al om 08.00u bij de tandarts moest zijn in Woudhoek bij het eindpunt van de tram, en waarschijnlijk na haar behandeling even niet mag eten, hebben we de start giga vervroegd. Rose stond om 06.10u al onder de douche en toen zaten bij ons beiden de pillen er al in. Ik ben gelijk met het katteneten aan de slag gegaan, en met een kop koffie om te helpen bij het ogen openhouden. Daarna een uitgebreid ontbijt, de computer opgestart, even de post nagekeken, en vervolgens om 07.10u naar buiten met zijn drieën. Jesse vond het zelfs vreemd, zo vroeg al ontbijt, en dan met zijn drieën tegelijk naar buiten. Ja wij hebben Rose even naar de tramhalte gebracht bij het Vlietlandziekenhuis, en daarna zijn Jesse en ik via Vijfsluizen naar huis gelopen. Ik had bij het nieuwsbericht gehoord dat de regen Nederland zou hebben verlaten, maar daar was geen sprake van. Toen wij om 07.59u terugwaren in huis pakte Jesse gelijk haar handdoek en wilde afgedroogd worden. En ja ik was ook door en door nat, want het is van die doordringende miezer in wolkenvorm. Kortom hier boven wonen wij ook vandaag weer eens in een wolk. Grijs, grijs en grijs. Gelukkig is mijn humeur dat niet. Ik ben nu met een bakkie warme thee even lekker aan het opwarmen en Jesse vind het ook niet erg dat we weer binnen zijn.

Vandaag is het dan zover, na zes weken na mijn heftigste terugval sinds mijn diagnose vier en een half jaar geleden ga ik vandaag weer voorzichtig beginnen. Ik begin met een vaste collega en het is spelletjesavond vanavond, dus dat zal wel gaan. Ik bekijk het gewoon dag voor dag. Ik zal zuinig met de schaars beschikbare energie omgaan en regelmatig pauze’s inbouwen. Ik heb de afgelopen weken bepaald niet stil gezeten dus vertrek ik niet uit de nulstand.

Naast zenuwen heb ik ook wel weer zin, en ik vind dat een goed teken.

Bij ons in de straat zijn ze druk bezig de hele straat op de schop te nemen. Gingen drie weken geleden de bomen plat, nu gaat alles eruit, de stoepen, de straat, de parkeervakken, en het gaat compleet nieuw ingedeeld worden. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Zoals het er de laatste weken uitzag ziet het er ook niet uit dus kan het er alleen maar op vooruitgaan.

Leave a comment